יום הכיפורים של המותגים

כל חברה צריכה להתכונן לקטסטרופה מותגית. משהו שיוכל למחוק עבודה של שנים.
דוגמאות לאסונות כאלו לא חסרים: מרמדיה ויוניליוור ועד פולקסוואגן.
חברה רצינית מכינה ליום כזה "תיק חירום" ומתרגלת תרחישים שונים במתאר של משבר.
אחד מחוקי היסוד הוא לקחת אחריות ולהתנצל, עדיף כמה שיותר מהר בצמוד לאירוע. במיוחד בעידן של לינצ׳טרנטים שיכולים לתפוס כאש בשדה קוצים.
הלקוחות רוצים לדעת שהחברה לוקחת אחריות ורואה אותם (כן, בסוף הכל אישי).

על רקע הקמפיין האיום של יין בעיר והסערה שהוא חולל (מבלי שהחברה בחרה להתנצל או לקחת אחריות),
 שווה להסתכל על איך חברת ענק כמו סמסונג מתנהלת.
לפני שנה, מכשיר הנוט 7 המתפוצץ שלה איים על המניה וכבר היו שמועות על מחיקת המותג.
סמסונג הבינה שקטסטרופה כזו אי אפשר להעלים.
במקביל להשקת הנוט 8 החדש, היא שחררה סרטון שפשוט אומר תודה ללקוחות הנאמנים שלה, מתייחס לתקלה ומשתמש בקטעי וידאו שהם העלו.
וכן, היא גם הציעה הנחה משמעותית בטרייד אין למי שיחזיר נוט 7 בעת קניית נוט 8 חדש.
אלה חוקי היסוד: להיות אותנטי ולקחת אחריות.
כך יש סיכוי שהתקלה/טעות תהפוך להזדמנות צמיחה.
זה הכיוון אליו אירגונים וחברות הולכים.
זה העולם החדש.
מי שלא מבין את זה פשוט יעלם.
ומה איתכם? החברה שלכם מוכנה ל"הוריקן דרגה 5" כזה?


תגובות