BUBBLE & VIA חווית לקוח וCX בתחבורה ציבורית


מכירים את באבל-דן? ואת Via?
רוב הסיכוים שלא (וזה עניין לפוסט אחר).
חברת VIA היא סטארטאפ ישראלי שהביא לעולם את התופעה הייחודית של מוניות שירות.
מונית שירות עם טויסט חכם - המונית לא נוסעת בקו מוגדר מראש, אלא בנתיב דינאמי בהתאם לנוסעים. כמובן שיש אפליקציה בה אתה מזמין את המונית ומשלם ואלגוריתם שיודע לעשות אופטימזציה בין המסלולים השונים.
גם בתל אביב התחילה פעילות של VIA, באמצעות חברת דן המפעילה את השירות תחת המותג באבל.
אז אם ראיתם רכבים מסחרים של מרצדס בצבע שחור עם בועות - מדובר ברכבי באבל ולא ברכב של רשת מכבסות. בתל אביב ניתן לעלות ולרדת לרכבים רק בתחנות אוטובוס מוגדרות. כלומר, הנוסע קובע יעד והמערכת מאתרת את התחנה הקרובה אליו לאיסוף והורדה בשיקולי מסלול (עד מרחק של 400 מטרים). באבל עובדים בימים א' עד ה' משעה 6 בבוקר ועד 11 בלילה.
אני אוהב לנסות דברים חדשים בכלל ובתחבורה בפרט והשתמשתי בבאבל כ10 פעמים עד כה.
החוויה, ברובה יוצאת דופן לטובה:
- רכבים חדשים ומצוחצחים עם מזגן עוצמתי, שקע טעינה ותאורה.
- נהגים סופר אדיבים שאומרים לך תודה בסוף הנסיעה.
- שירות בזמינות גבוהה יחסית.
- עלות קבועה ללא קשר לאורך הנסיעה: 15 ש"ח בשעות העומס, 12.5 ש"ח בכל יתר השעות.
- שירות לקוחות זמין בסמס.
לא הכל מושלם, ישנם דברים הטעונים שיפור באפליקציה ובשיווק השירות - אך הסה"כ חיובי מאוד ובכיוון הנכון.
כאחד שלא נוסע בתחבורה ציבורית עירונית בישראל כבר שנים, באבל מסתמן כמשהו שיכול לשנות את ההתנהגות שלי: אני משאיר את הרכב בכניסה לעיר ונכנס עם באבל.
ויש ערך מוסף: שמתי לב שבימים שאני משתמש בבאבל אני הרבה פחות עייף בסוף היום. מסתבר שכל הלחץ של נהיגה עירונית בתל אביב, חיפוש חניה ו"לא לאחר" נעלם. בעיני, זה הערך הCXי החשוב ביותר.
3 תובנות:
- מקרה נוסף בו טכנולוגיה לוקחת שירות בנאלי והופכת אותו לחכם עם חווית לקוח יוצאת דופן.
- עד שיהיו באבלים אוטונומיים, יש חשיבות קריטית לנהגים ביצירת חווית לקוח חיובית.
- נהגים מרוצים = לקוחות מרוצים, חיבור כה ישיר בין EX ל CX וניכר שרוב נהגי באבל מאוד מרוצים מהתפקיד (רובם היו נהגי אוטובוס לפני כן). שווה לקרוא את את המאמר שסיון העלתה בפוסט כאן בקבוצה.
המלצה: תעשו נסיעת נסיון .

תגובות